Eine Frau und ein Mann sitzen in der Wiese und genießen den Ausblick auf Wiesen und Berge

Vaše poptávka

Vyplňte prosím všechna pole s označením *.

Soutěskami po Valerienweg na louky Eisenaueralm

povrch cesty:
zajištěná cesta

powered by TOURDATA

Z Attersee skrze impozantní soutěsku Burggraben k vysokohorské idylce pod Schafberg (ovčí hora).

Podmínkou túry je mít jistý krok a závratě z výšek pod kontrolou!!!
Túra Valerieweg je dobře upravená, některá místa jsou zajištěna ocelovými lany, ale při strmých srázech je vyžadována opatrnost.

Začátek této okružní túry je u hostince Jagawirt a cca. 20 metrů vpravo je vstup do soutěsky Burggrabenklamm. Následná cesta k loukám Eisenaueralm odbočuje na malém poutním místě Maria Klamm. Úzká cesta Valerieweg, postavená roku 1890, je velmi pěkně uspořádána a povede vás bez okolků serpentýnami a po schodech vzhůru. Brzy se ocitnete uprostřed soutěsky Burggraben, kter nabízí působivý pohled dolů do hluboké rokle na proudící potok. Zde je třeba mít závratě pod kontrolou. V několika následujících místech cesty vám poskytnou oporu ocelová lana. Po následující lávce překročíte potok a brzy se dosáhnete k Magdalenenquelle (Magdalenin pramen). Brzy přijdete na rozcestí, kde se držte vpravo. Sestupujte směrem k Ackergraben a na křížení pod svislými skálami se před vámi začne rozevírat údolí. Znovu překročíte potok, vystoupáte trochu výše a přijdete k pastvinám Unterackeralm a dále přes rovinatý terén k Oberackeralm. Nakonec se přes horské louky a lesy dostanete k rozsáhlým pastvinám Eisenaueralm. Půjdete dál širokou, mírně nakloněnou cestou Alweg směrem k chatě Buchberghütte. Zde se potkávají turisté a cyklisté na horských kolech, aby obdivovali impozantními kulisu v podobě severní strže hory Schafberg. Na zpáteční cestě se vydáte ještě kousek po cestě Almweg a dále přes malé sedlo, za kterým začínají po levé straně strmé zalesněné svahy vedoucí dolů k potoku Seeache. Cesta se stáčí přes serpentýny a schody dolů. Tato cesta není obtížná pouze strmá. Na rozcestí se dáte vpravo a rovinatou krajinou se dostanete do údolí a podél Seeache dojdete do obce Unterach. Cesta z Uterach zpět k výchozímu bodu vede po silnici ale naskytne se vám dvakrát možnost ze silnice uhnout na paralelní lesní turistickou stezku.

Občerstvení:
Chata Buchberghütte, otevřeno od května do října

Mapy:
Kompas č. 18, Freytag & Berndt č. 282 nebo 283

dosažitelnost / příjezd

podél Attersee z obce Seewalchen anebo Unterach

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vhodné pro jednotlivce
  • Vhodné s přáteli
  • Vhodné ve dvou
Výhodné roční období
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.