Ausblick auf See und Berge im Winter

Vaše poptávka

Vyplňte prosím všechna pole s označením *.

Jezero Egelsee z Unterachu kolem jezera Egelsee do Stockwinkelu

povrch cesty:
Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Nenáročný celodenní výlet po lesních a polních cestách. Přístupné celoročně, s vyjímkou za nepříznivých sněhových podmínek.

Každoročně během doby Vánoc je zde vzduch nasycen vůní jedlých kaštanů. Ty sice pocházejí z teplejších jižních krajů, ale severně od Alp existuje jedno jediné místo, kde kaštany také uzrávají a to je v Unterachu. Kdo nevěří, ať si přečte informační tabule v kaštanové háji nad obcí. Tak mírné klima zde nebylo ale vždycky. Kdysi zde protékal mohutný tok z místního ledovce. Jezero Egelsee, chráněná přírodní oblast, vzniklo v morénové oblasti po roztání místního ledovce.
Z centra Unterachu jdeme kolem kostela a hřbitova a za mateřskou školkou odbočíme vpravo na luční cestu. Cesta pokračuje do kopce, kde přejdeme státní silnici Unterach a pokračujeme podle značení směrem ke kaštanové háji. Po naučné stezce se vydáme napravo nahoru do lesa.
Sestup k potůčku a kolem rodinného domku ke státní silnici, podél které pokračujeme vlevo přes malý most. Dále vede značení Attersee-Wanderweg vlevo nahoru: vpravo přes louku a podél potoka k polní cestě, která vede nahoru k selskému stavení Menerweg. Nad ním putujeme vpravo přes louku Kohlbauerwiese k lesní cestě, která vede vlevo do lesa k nedalekému hostinci Druckerhof (krásný výhled na pohoří Höllengebirge). Po polních cestách pokračujeme na vršku k selskému statku Holzberg a odtud vlevo po štěrkové cestě k jezeru Egelsee. Po dřevěné lávce se dostaneme k jezeru. Ostatní břehy jsou nepřístupné. Od severního břehu se přes louku dostaneme k silnici (parkoviště) a vpravo k usedlosti Hausmann. Sejdeme po silnici, až dojdeme k pěší stezce č. 3, po které se vydáme dál. Ta nás dovede na rozcestí, kde se vydáme vlevo směrem Urfangbach. Lesním příkopem se dostaneme dolů do Stockwinklu.

Občerstvení:
V Unterachu, na statku Druckerhof a v hostinci Seegasthof Stadler v Stockwinklu.

výchozí bod: Unterach am Attersee Zpáteční cesta z Stockwinkelu lodí nebo autobusem

další informace:
  • možnost zajistit stravu

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vhodné pro školní třídy
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.