© Wandern MondSeeLand ©Valentin Weinhaeupl
Eine Frau und ein Mann sitzen in der Wiese und genießen den Ausblick auf Wiesen und Berge

Infotour zu Mondsees Schätzen

• vhodné za každého počasí
  • vhodné pro rodiny

povrch cesty:
Asfalt, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Krátká okružní trasa, která vede k nejvýznamnějším památkám města a krásným vyhlídkovým místům. Ideální pro první dojem z Mondsee.
Od turistické kanceláře se vydejte po ulici Badgasse k bazilice svatého Michala.
Klášterní kostel bývalého benediktinského opatství Mondsee (nyní farní kostel) byl v roce 2005 povýšen na baziliku minor.

Projdeme jižním směrem přes Karlsgarten, přes divadlo pod širým nebem (kde se v létě konají Jedermannova představení) a podél Kneippweg k Mondseestraße, přejdeme ji a ocitneme se v parku Almeida. Odbočíme doleva, projdeme se podél břehu a vrátíme se na Mondseestraße. Po cca 150 metrech (za 2. domem vlevo) vede malá cesta prudce do kopce k lesoparku. Projdeme jím do kopce. U silnice odbočíme vlevo a dojdeme k poutnímu kostelu Maria Hilf. Odměnou za krátké stoupání je nádherný výhled.

Nyní pokračujeme po silnici k selskému muzeu a skanzenu Mondseer Rauchhaus. Po nové silnici Hilfbergstraße pokračujeme podél dálnice severním směrem. Poblíž dálničního mostu dojdeme na ulici Mondseebergstraße, kde odbočíme vlevo a jdeme mírně z kopce. U hostince Grüner Baum dojdeme na ulici Herzog-Odilo-Straße. Odbočíme vlevo a jdeme směrem do centra. U domu č. 37 nám pamětní deska připomíná, že zde kdysi žil a tvořil sochař Meinrad Guggenbichler. Po silnici dojdeme na náměstí. Dnešní tržní městský úřad byl původně domem soudce soudu, poté až do roku 1989 farou. Dům venkovských obcí sloužil po dlouhá desetiletí jako školní budova.

Na křižovatce ulic Rainerstraße a Dr. F.-Müller-Straße je nádherný výhled na jezero. Odbočíme doprava do ulice Rainerstraße a vydáme se 2. ulicí vlevo (F.-Kreutzberger-Straße). Mineme autobusovou zastávku a pokračujeme do ulice Mondseestraße, k Alpenseebadu a místnímu železničnímu muzeu.

Cesta zpět do centra vede přes park, kolem přístaviště loděk ke kašně a jezerní kapli. Do výchozího bodu se vrátíme po chodníku podél Alleestraße, kde stojí za návštěvu bývalý nemocniční kostel - dnes obytný dům a ordinace lékaře.

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vhodné za každého počasí
  • léto
  • podzim
  • časná zima
  • největší zima, opravdová zima

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.