© Wandern MondSeeLand ©Valentin Weinhaeupl
Eine Frau und ein Mann sitzen in der Wiese und genießen den Ausblick auf Wiesen und Berge

Hauberg - Lederberger

povrch cesty:
Asfalt, štěrk, suť, Turistická cesta

powered by TOURDATA

Tento krátký výlet po svazích Mondseebergu je doprovázen nádhernými výhledy na tržní město a na jezero.

Od turistické kanceláře. Jdeme na sever po ulici Herzog-Odilo-Straße až k domu č. 46, kde odbočíme doprava do ulice Bader-Göbl-Straße. Kolem penzionu Meingast dojdeme do ulice Mondseebergstraße, kterou přejdeme. Přes Rußbachweg se opět dostaneme na silnici před dálničním mostem, přejdeme pod dálnicí a hned poté se dáme vlevo směrem na Sonnenhang. Nyní vidíme po pravé straně žlutou značku, která označuje stezku č. 2. Po této stezce jdeme nejprve přes louku, poté do kopce lesem.

Na kopci se opět dostaneme k silnici Mondseebergstraße, kterou zde přejdeme. Nyní jsme dorazili do Haubergu. Hostinec již neexistuje, ale stojí za to udělat si přestávku a pokochat se výhledem na MondSeeLand. Dobrou příležitost k tomu nabízí vyhlídková lavička kousek vlevo nahoře na luční cestě.

Vrátíme se zpět do Haubergu a sjedeme dolů podle značení stezky č. 3. Nejprve projdeme osadou k ulici Mondseebergstraße, po které musíme jít asi 400 metrů. Nyní se turistická stezka větví doprava, vede kolem statku Lederberger a přes louku s krásným výhledem zpět k silnici, ke které dojdeme v zatáčce pod statkem Riesnerhof. Držíme se vpravo a můžeme hned zase odbočit vlevo po turistické stezce lesem. Znovu přejdeme pod dálnicí a dostaneme se na Hilfbergstraße. Před mostem vede naše cesta č. 3 do Gosaugraben. Přes hradní nádvoří se vracíme do centra obce.

Tuto trasu včetně popisu nám poskytl Rakouský alpský klub, sekce Mondsee, paní Annelu-Ilse Wenter.

Parkování
  • parkovací místa: 100
Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vhodné pro skupiny
  • léto
  • podzim
  • časná zima

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.